aktuellt

tisdag 14 december 2010

trogen vän

Idag har våran kära hund Molly somnat in för sista gången.
Hon vilar i jorden här hemma, så att hon kan fortsätta att vakta gården och oss.
Ett ljus brinner på platsen där hon vilar.
Hon och hennes bror Grim, som bott uppe i Härjedalen hos min syster och hennes familj, fick lämna livet på samma dag, precis som de kom till livet samma dag.

Så oerhört sorgesamt, vi sörjer och saknar.
Framförallt känns huset så tomt och tyst.

Vi har fått 13 härliga år, med massor av roliga och härliga stunder.
Tack för dessa fina stunder.

Så vackert väder idag, minusgrader, gnistrande snö och solsken.

Idag minns vi henne i glädje.

2 kommentarer:

  1. Känner som du, huset är så sorgligt tomt. Min hand söker ibland efter hans mjuka varma huvud för att klappa. Och så finns han inte där !!!
    Sörjer...

    SvaraRadera
  2. ja. idag gick jag tidigare från skolan, för gråten fanns där hela tiden. men så fick jag en sån fin kommentar innan på min blogg, där en tjej skrev att det är ju förunderligt fint hjärtat, att det är så stort att det älskar så mycket, och att det även kan älska igen.

    SvaraRadera