aktuellt

måndag 6 december 2010

snö, snö, snö

Utanför mitt köksfönster är det fantastiskt vackert just nu.
En decimeter snö bäddar in trädgården och omgivningarna i ett mjukt, vitt täcke. Småfåglarna invaderar enbusken och fruktträden där vi hängt ut mat i hus, rör och kärvar.

Idag fyller min mellandotter 22 år och vi är inbjudna på kalkonmiddag.
Den där morgonen för 22 år sedan när hon aviserade sin ankomst var de två stora barnen hos sin mormor och morfar på gården där de då fortfarande bodde och hade sin utkomst.
Den lilla bebisen lät vänta på sig och när vi äntligen ringde och meddelade att hon kommit och att allt var bara bra, gjorde vi det med orden: det blev en liten Pippi Långstrump!

Varje dag är ny och har sina överraskningar. Idag har jag förtröstan och ser fram emot de gåvor jag ger och får.

Mantra: Det jag får idag är det rätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar