aktuellt

torsdag 16 december 2010

perkulator

En ny pryl blev det före jul i Furet.

Sven och jag har blivit "finsmakare" när det gäller kaffe...
Efter att ha blivit presentade med kaffekvarn och goa bönor i somras har vi botaniserat bland kaffesorterna vi hittat i butiker.

Idag köpte vi en ny perkulatorbryggare som kan brygga upp till 10 koppar kaffe.
Så hjärtligt välkomna på en kopp kaffe i Furet!

Sonen jobbar på med nya hemsidan, jag vill lova att den blir fin!
Han har öga för vad som kan passa och vågar lägga fram egna idéer om utformningen.
Detta gillas av verksamhetsansvarig i firman ( jag)

Nu sitter jag och planerar julstöket, jag tänker prioritera och bara göra det som känns roligt.
Julklappsköpen ska jag minimera, försöka tänka återvinning och hemmagjort och begagnat.

Fattig men glad är jag idag!
Glädje är att bjuda in och bjuda ut.

1 kommentar:

  1. Perkulator är nästan det enda sätt att anrätta kaffe på enligt min Norrbottning till man. Själv är jag skeptisk. Kanske ska prova ditt nån gång? det kanske beror på bönorna??
    Nja....jag gillar pulverkaffe. Det skulle mannen aldrig låta passera hans läppar...så olika man kan va!

    SvaraRadera