aktuellt

torsdag 2 december 2010

Always Look On The Bright Side of Life



Slutscenen i den här filmen är en av de mest makabra, vemodiga och alldeles alldeles underbara filmscener jag känner till.
Jag blir både glad och ledsen, vemodig och lycklig precis på samma gång när jag visslar på melodislingan i timmar efter jag stängt ner musiken.

Den här dagen har varit en dag i vardande.
På morgonen åkte jag till veterinären med hunden Molly som fyller tretton år om ett par veckor. Hon har fått ett hål på hornhinnan på ena ögat. Envist har vi droppat med antibiotika och diverse andra droppar för att fukta och stimulera tårkanalen. Men när det fortfarande efter två veckor, drygt, inte blivit någon nämvärd förbättring, bestämde veterinären i samråd med mig att sy ihop hennes tredje ögonlock med det övre ögonlocket. Så ska hon leva i en vecka med såret vardande i läkning.

På vägen hem hämtade jag upp sonen som gör sin praktik hos mig. Han har fotat omgivningarna och snickrat på hemsidan för Gården Furet, som är i vardande.

Jag har lagat mat, vikt tvätt och spånat idéer i vardande.

Kris är ett grekiskt ord som betyder förändring.

Dagens mantra blir: stanna en stund i vardande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar