aktuellt

onsdag 15 december 2010

kylslaget

kylan håller i sig. 15 grader minus nu ikväll.
Maken som gillar vedeldning ( ni vet, veden värmer många gånger...)
blev inspirerad av min bror och hans fru som har installerat en braskamin.
Så nu har vi läst MÅNGA broschyrer om olika sorters braskaminer och åkt runt i MÅNGA butiker och tittat på kaminer IRL.
Nu ikväll åkte vi över till min bror och fick uppleva kaminvärmen hemma hos honom.
Bättre reklam kan man nog inte åstadkomma.
Våran gamla Husqvarnavedspis i köket blir nog utbytt inom en snar framtid...

En av mina vänner påminde mig i dag om följande devis:
Stanna upp-observera-acceptera-släpp taget.
stop observe accept let go
SOAL

När något bekymrar, oroar, upprör, engagerar, väcker känslor, irriterar, eller kräver att jag gör något:
ge mig kraft att just använda denna kloka, enkla devis och därmed känna vad som är rätt....

3 kommentarer: