aktuellt

fredag 18 februari 2011

varmt ägg

Nu klingar äntligen influensan av,
frukosten blev en härlig stund vid köksbordet framför brasan.

Jag orkar äntligen ta mig in i duschen, lakanen in i tvättmaskinen, solen skiner utanför fönstret och maken kommer in från hönshuset med ett alldeles nyvärpt varmt ägg i handen...

Saknaden efter min goa varma hund kom i drömmen inatt att ta gestalt av en stor björn som värmde mig i en grotta. Jag vaknade med saknad och tomhet i hjärtat.

Så stämningar och känslolägen skiftar bara under några timmar...
Livet är ganska fantastiskt just nu...

1 kommentar:

  1. Skönt att du mår bättre ! Och vilken go dröm du hade om hunden ! Tänk vilken stor plats en hund kan ha i ens hjärta ! Inte konstigt då att saknaden är överväldigande när den kära vovven inte finns kvar på denna jord längre ! Man kan ju fortfarande höra skallet, känna den mjuka pälsen, se de glada ögonen...

    SvaraRadera