aktuellt

torsdag 24 februari 2011

promenadfika

Har idag träffat en kär vän, gått en lång, härligt blåsig,vintrig promenad längs havet.
Samtal med denna vän är så härligt uppfriskande och eftertänksamma på samma gång.
Jag blir glad!
Tack för detta!
Fika på Veras där samtalet fortsatte över en kopp fika.
Värmen återvände.
" Gillar"

På förmiddagen manifesterades än en gång den nya värld som öppnas med Internet.
En av döttrarna ringer, vill ha hjälp med en klurig översättning till engelska. Hon har där hon befinner sig inte tillgång till nätet.
Jag slår i ordbok, googlar och jämför, chattar med sonen på Facebook, så han också kommer med förslag.
Telefon, sociala medier, Google och lexikon i bokform....
" Gillar"

Kvällens aktivitet har bestått i att läsa utkast till artikel som skrivs av reportern jag träffade häromdagen.
Jag blir positivt överraskad. Han har på två timmar förstått väldigt mycket om något han inte alls kände till från början.
" Gillar"

Har under dagen ansökt och fått beviljat förlängning av tjänstledighet.
" Gillar"

Dagens mantra: Jag är nöjd med det som är

2 kommentarer: