aktuellt

torsdag 3 februari 2011

misslyckas

Igår såg jag ett avsnitt av ett program på svtplay där man forskade i vad det betyder att vara lycklig; att uppleva lycka.
Lyckoforskarna säger att det finns två komponenter: upplevt välbefinnande och livstillfredsställelse;

känna sig nöjd och tacksam för det man har
och ta väl hand om sig själv

så enkelt och ändå så svårt!
Ofta tror jag vi halkar in på
strävan efter att inte misslyckas
strävan efter det perfekta, lyckliga livet

För mig blir det allt viktigare att:
leva enkelt, se det stora i det lilla, inte värdera och döma, vara nöjd och tacksam, se allt vackert som finns runt mig, glädjas över det jag har, hysa tillit, stanna upp ofta och bara vara.

Dagens mantra: Jag vågar pröva trots risk för att misslyckas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar