aktuellt

tisdag 22 februari 2011

björkved

Igår sågade maken ner och itu en nerfallen björk i våran skog.
"Skog" är kanske lite att ta i, men en samling träd är det i varje fall, barnen brukade säga fårskogen om denna samling träd.

Ikväll när jag kom hem insåg jag att jag inte skulle hinna åka på det planerade yogapasset.
På med min fars gamla blåbyxor, Svens bryggarfrack, toppluva och mina favvoarbetshandskar och greppade skottkärran. Först bära bitarna genom "skogen" sen hysta över stängslet, sen lasta i skottkärran och köra dem till klyven på vedbacken.
När jag var klar och kom in orkade jag inte tända nån brasa....

Jag tänker även idag att jag är så tacksam över allt jag får uppleva och alla möten med fantastiska människor.
I eftermiddag blev jag intervjuad av en reporter. Han var genuint intresserad av att förstå vad symbolterapi är; vad som är kärnan och nyttan med detta.
Eftersom symbolterapi till stor del handlar om att använda de icke-verbala språk som vi faktiskt allihop behärskar är det inte alldeles enkelt att förklara eller förstå via det talade språket...
Ska bli spännande att läsa artikeln!

Dagens mantra: tillit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar