aktuellt

lördag 19 februari 2011


Ännu en dag med lite halvfart eller tillochmed kvartsfart...( Influensaefterdyningar är tröga och sega)
Övar och övar på att känna att det är helt okej.
Gör sånt som annars inte blir gjort,som inte kräver varken fysisk aktivitet eller nån större tankekraft.
Igår lade jag in en del av mina kursböcker från vetenskapliga-teorierkursen förra hösten till försäljning på Bokbörsen.
Har länge tänkt att det är lite synd att de står här i min bokhylla i stort sett olästa. Ganska dyra att köpa nya, kanske nån blir glad att kunna köpa billigare, dessutom är det intressant, filosofiskt inriktad litteratur.
En hel del av det jag läste den terminen refereras till i den litteratur jag nu läser under utbildning till symbolterapeut.
Filosofi och vetenskapsteori går in i allt mänskligt liv.

"Kanin är begåvad, sa Puh tankfullt."
"Ja, sa Nasse. Kanin är begåvad"
" Och han har Hjärna"
" Ja, sa Nasse, Kanin har Hjärna"
Det blev tyst en lång stund.
" Jag antar, sa Puh, att det är därför han aldrig begriper någonting"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar