aktuellt

onsdag 23 februari 2011

bokrea

Böcker, böcker ,böcker!
Ibland drömmer jag om att bo och leva i källaren på ett stort bibliotek och bli serverad mat på bestämda tider, så jag bara kan läsa, läsa, läsa dygnet runt utan att bekymra mig om något annat.
Förmodligen skulle jag bli uttråkad även på denna sysselsättning, men drömma är inte förbjudet!

När det är dags för bokrea beställer jag alltid årets presenter och julklappar till Svens barnbarn. De har hunnit bli några stycken och eftersom jag älskar böcker har jag tagit på mig uppgiften att gå igenom katalogen och föreslå böcker.
Sven brukar inte protestera och för det mesta blir jag också ganska nöjd över det jag hittar.

Denna bokrea hittade jag till mig själv en trädgårdsbok för bara 20 kronor!
Eftersom jag har köpstopp måste jag förhandla med mig själv en stund för att upphäva stoppet temporärt. Förhandlingarna är stundtals ganska kärva,men när det gäller garn eller böcker är det ofta inte så svårt att få igenom mina krav.
Hellre en bok till än extra tilldelning av dyr ost!
Så det blev en Bodil Malmsten och en om troll och skrönor också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar