aktuellt

tisdag 11 januari 2011

längtar

Så här såg det ut vid våran sjö i början av april förra året.
Nu längtar jag efter våren.
Inte slasket och töet utan värmen, ljuset, solen, fågelkvitter, pyssel i trädgård...

Idag funderar jag över rädslor...
rädslor som begränsar, rädslor som kväver, rädslor som förminskar, rädslor som pressar.
rädslor som ger mod, rädslor som utmanar, rädslor som förnyar.

Alla är vi delar av det hela, vi hör ihop med varandra och med allt, när jag tänker så känner jag tillit och behöver inte vara rädd. Jag kan möta dagen och världen och människorna med glädje och tillit och kärlek.

Vi har bara varandra

3 kommentarer:

  1. Läste snabbt o lite fel...bytte ut ordet rädslor mot rädisor........*fniss*

    SvaraRadera
  2. Jag gjorde likadant.

    SvaraRadera
  3. hihi!
    det är säkert nåt freudianskt!!!
    längtan efter rädisor????

    SvaraRadera