aktuellt

onsdag 19 januari 2011

Har idag känt mig febrig, krasslig, eländig, haft våldsam huvudvärk, känt mig alldeles alldeles ynklig och sjuk.
Som tur är har min man pysslat om mig med te, filtar, och uppmuntrande, kärleksfulla ord på vägen.

Vila, vätska, värme har jag hört ska vara bra när man mår som jag mått idag.

Nu mot kvällningen har jag orkat ta mig ner till datorn och köket.

Maken och jag har tittat på gamla bilder och försökt reda ut lite släkthistoria. Går säkert bättre en dag när mitt huvud inte känns som bomull och bly på en och samma gång.

Dagens mantra: harmoni, omtänksamhet och mod

2 kommentarer:

  1. Skönt att du mår bättre! Jag har lärt mig fyra v-ord. Man behöver ju också en vän/vänskap när man är sjuk, någon som bryr sig om. Det skötte din man bra förstår jag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Kicki!
    Ja min vän Sven är go att ha vid min sida...

    SvaraRadera