aktuellt

måndag 3 januari 2011

giftas


Är lite omtumlad, mycket rörd och oerhört glad.
Vår äldsta dotter och hennes man har gift sig. Lite i smyg, nästan ingen som visste, bara för sig själva.
Så som jag och mannen i mitt liv också gjorde.
Önskar allt gott till dessa ungdomar som så modigt och självständigt beslutat sig för att inte följa trenden utan sina egna hjärtan.
Kan det vara så att giftermål är den första stora övergångsriten i livet?
Står för att gå in i ny lojalitet, ny familj, vuxenlivet "på riktigt"...

För mig som mamma känns det vemodigt och alldeles alldeles underbart.
MIN fina dotter som funnit en FIN man att dela ljuvt och lett med har bestämt sig för att nu vara gift fru...
Till Herr och Fru Edding ett rungande fyrfaldigt leve!
HURRA HURRA HURRA HURRA






3 kommentarer:

  1. Så där gjorde jag och mannen i mitt liv också, en gång för länge, länge sen. Å vad jag önskar att min mamma hade hanterat detta så som du gör. Blir glad av det och att ungdomar följer sin egen stig. L.A.Sv

    SvaraRadera
  2. Kan bara instämma i Hurra-ropen :-) Förstår din känsla som Mamma också, helt underbart att din äldsta dotter gått och gift sig :-)
    Kram till er alla !!

    SvaraRadera