aktuellt

fredag 8 januari 2010

Positivt tänkande

Idag är en dag som behöver vändas till en positiv dag. därför ska jag nu skriva hit alla de saker som är positiva i mitt liv. Allt jag kan vara tacksam över.
För det första har jag fyra barn som jag är oerhört stolt och tacksam över. De gör inte alltid så som jag tycker att de ska göra, men jag vet att de alltid hittar rätt till slut.
Sen är jag gift med en man sen tjugofem år tillbaks. Han och jag har delat både ljuvt och lett i alla dessa år, ibland mer ljuvt än lett, ibland motsatsen. Han finns där alltid för mig och vi älskar faktiskt varandra på vårt eget sätt.
Jag har fyra härliga syskon som alla bryr sig om mig och de mina.
Jag har en mamma i Humlebo och en pappa i himlen som har sett och bekräftat mig när jag var liten och när jag blev stor. Jag har alltid känt att de stöttat mig i mina livsavgörande beslut även om de inte alltid hållit med om dem.
Jag har ett antal mycket goda vänner, ingen nämnd och ingen glömd, som ger mig energi, styrka kraft och mod att växa och utvecklas som människa även om jag inte längre är helt ung.
Jag har inte låtit bli att göra saker som jag sedan ångrat att jag inte gjorde.
Jag har tak över huvudet, värme och mat för dagen.
Jag har flera klädesplagg som jag tycker är snygga och roliga.
Jag har en kupévärmare i bilen som gör att jag inte måste skrapa is på rutorna varje morgon.
Det hus jag bor i ligger på en oerhört vacker plats i världen.
På söndag ska jag gå på operan Trollflöjten med min ena dotter.
Jag har ännu inte haft svininfluensan.
Jag har aldrig haft vinterkräksjukan.
Jag är överhuvudtaget ganska frisk för min ålder.
Jag har hittat en hårfrisörska som jag tycker om som person och som dessutom är himla duktig i sitt yrke!
Jag är ofta ganska glad.
Jag kan vara ledsen ibland.
Jag har fått förmånen att upptäcka yoga som rekreation och träningsform.

NU är det mer positivt än negativt i mitt sinne! Jag kan rekommendera denna övning, särskilt efter en slitsam dag med mycket som varit tungt! Lycka till gott folk! Mera kärlek och ljus och värme till jorden!

1 kommentar:

  1. Tack , vi behöver nog alla bli påminda ibland om allt vi kan känna tacksamhet över, stort som smått, inte bara ta allt gott i våra liv för givet.
    Du ska veta att du själv är en av de människor i mitt eget liv, som jag känner en outsäglig tacksamhet över att du finns :-)

    SvaraRadera