aktuellt

onsdag 28 september 2011

följetongen...

Nu är väggar, golv, toastol, kommod och handfat på plats i badrummet. Idag har så fönster och dörrlister och dyl. fått en första strykning med ren, vit färg...
Jag överväger nu starkt att hyra in proffessionella målare när det är dags för nästa rum att renoveras!

Fy Fabian så svårt det är att få det snyggt! Jag svär och gormar, sliter mitt hår och ropar på hjälp; inte sjutton hjälper det något vidare...
Ränder och missar syns lik väl....

För övrigt tar sig nu hösten in i omgivningarna med stormsteg. De underbara vackra höstfärgerna lyser utanför mina fönster, trädgården bugar sig inför det som komma skall och jag längtar efter lugnet och friden som kan kännas i dimma och mörker...

På lördag fyller maken år, han vill som vanligt inte fira det alls, få se vart vi åker nån stans denna helg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar