aktuellt

onsdag 14 september 2011

renovering

ujujuj!
Jag målar tak, tredje gången ...

Väggar och golv är spacklade, imorgon kommer golvläggaren och lägger in golvmattan...
På fredag är det dags för väggmattan att sättas på plats.

Blir så imponerad över hantverksskickligheten och stresståligheten hos de hantverkare som varit här.
De är oerhört snabba i sitt arbete, talar i telefon om allt möjligt medan de arbetar ( jag hade stängt av min telefon om jag varit i deras ställe), de vet precis i vilken ordning saker och ting ska göras, de fattar beslut till synes utan att behöva fundera mer än några sekunder, de har riktiga verktyg som fungerar proffsigt,
( kanske en smula avundsjuk?),kort sagt: Yrkesskicklighet!

Mitt uppdrag; måla tak och snedtak tar tid, jag tycker fortfarande att det är flammigt, tänker att det kanske ska målas en fjärde gång? Blir irriterad över färgstänk på golvet och på mig själv: fattar ett beslut: Jag tänker INTE bli målare!
Och: vilken tur att vi är bra på så olika saker!

Nu beger jag mig strax till staden för utvecklingsarbete på ett inre plan och ikväll blir det Kravlöst Målande på Norra Vägen 31 i Varberg!
Jag leder en entusiastisk grupp i meditationer och kreativa uttryck för inre processer.
DET är min yrkesskicklighet!

Idag tar jag till vara alla möten och är tacksam över olikheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar