aktuellt

måndag 26 september 2011

Ute på vägen igen...

Äntligen börjar den envisa, tråkiga förkylningen ge med sig!

Visserligen är jag mör och utmattad, men orkar starta dagen som jag brukar, med meditation och enkla yogarörelser, gofrukost i lugn och ro,  lite "inre tjänst", d.v.s. läsning av litteratur som utvecklar och berikar, kanske ett dagens kort, kolla Facebook, mail och bloggar jag brukar läsa, kanske skriver jag lite någonstans i cybervärlden eller i mitt block.
När så hjärtat, sinnet och magen fått sitt brukar jag planera "görandet" för dagen.

Idag inleds höstens träffar med människor som utvecklar och berikar mitt yrkesliv.
Jag ser fram emot detta med spänning och fröjd.

Vad gäller badrumsrenoveringen börjar vi kunna skönja slutet på själva grovjobbet, igår spacklade vi lister, idag kommer hantverkare för att åtgärda det sista med matta och väggbeklädnad. kanske hinner jag måla lister en omgång idag?
Jag som trodde jag kunde använda en del av de gamla inredningsdetaljerna inser att jag nog får ge mig på den punkten, det blir till att ge bort en del till loppisar och sen förhoppningsvis hitta nåt som passar oss bättre just nu....

Hönsen värper allt sämre när dagarna blir kortare. men deras gemytliga skrockande när jag kommer ut till dem är rogivande och ger mig glädje.

 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar