aktuellt

fredag 16 september 2011

oväder

Inatt drog jag upp mitt goa duntäcke långt över öronen.
Moder Natur bjöd på den värsta (tror jag) ovädersnatt jag upplevt. Åska, blixtar, regn, kraftiga vindar och hagelskurar som höll på länge och ihållande.

När ljud som av klirrande, klingande glaspärlor trängde igenom täcket gick jag upp för att försöka lokalisera...
Hagelkorn stora som ärtor trillade in genom skorstensventilerna i "nya" badrummet!

Så småningom bedarrade ovädret och jag somnade.
I morse när maken och jag kikade på termometern visade den på två plusgrader. I gräsmattan låg en DRIVA med hagel ( obs, jag ljuger inte nu!), i ladugården en pöl med vatten som inte hittat någon annan stans att ta vägen, squashplantorna drog sin sista suck, bönorna likaså..

En alldeles strålande höstdag med sol och klart stilla väder seglar nu fram utanför mitt fönster.
Hantverkare rumsterar om i mitt badrum, kaffet har landat mjukt inombords och nu sätter jag på mig ingådda skorna, goetröjan och beger mig på höstpromenad..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar