aktuellt

tisdag 4 oktober 2011

lite av varje

Just nu i tillvaron är det lite av varje.
Lite för mycket av varje kanske till och med.

Badrumsrenoveringen är nästan klar, men det lilla finliret tar sin tid, trädgården bistår med hösthallon och väntar på städning och röjning. Hönsen pysslar vi om så gott det går, grannen har släppt ut sina kvigor på vår betesmark.
På torsdag far jag österut för näst sista helgen på symbolterapeututbildningen. Förbereder mig; Läser och skriver massor!

Under helgen som gick fyllde livskamraten, maken min 70 år!
Vi tog ledigt från hemmajobbet, for till Halmstad, strosade runt, shoppade finsaker till badrum och lite annat..
Avslutade med en tur till metropolen Ullared, så det blev även nya köksgardiner samt elektronikprylar som ska läsas bruksanvisningar, alltid lika spännande att se om vi förstår hur vi ska använda dem!
God middag ingick förstås i födelsedagskonceptet!

Alla våra barn och någon respektive besökte oss på söndagen, vi bar grejer, sorterade och måndagen ägnades åt upprepade turer till Återvinningscentralen i staden...

Datorer och router har levt sitt eget liv, frustrerande när inte tekniken fungerar...
Hoppas nu med benägen hjälp av mågen att kopplingen är bättre...

Lilla mamma är på gång för nya skor; eftersom hon behöver specialgjorda sådana åker vi till ortopedtekniska gång efter gång tills de passar, inte skaver och gör den nytta de ska; hålla hennes fötter balanserat stadigt på underlaget!

Dagens mantra blir: Lösningen bär jag i mitt hjärta; tänk mindre, visa mer kärlek!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar