aktuellt

lördag 15 oktober 2011

Förra helgens processande i utbildningen lever fortfarande sitt eget liv i mitt undermedvetna.
Denna utbildning som snart går mot sitt slut...
Efter allhelgonahelgen är jag diplomerad symbolterapeut.
Känns så spännande och inspirerande att i min ålder byta yrke.
Självklart ledsagas känslan av vemod och en smula separationsångest. Under dryga två år har jag och ett antal kvinnor mötts några gånger per år; målat, drömt, berättat sagor, skrivit poesi, lyssnat till myter och föreläsningar om teorier, gjort symboldramer, mediterat, njutit av nuet, stängt av oss från yttervärlden, gråtit, skrattat, delat djupa insikter, sorger och glädjeämnen.
Jag är samma Gunilla nu som då, men rikare, mera grundad i mig själv, mera balanserad, mera rofylld och möjligen en aning visare.
Efter examenshelgen går jag in i en ny fas och tar med mig allt gott jag fått med mig av kurskamrater och kursledare.
TACK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar