aktuellt

onsdag 24 november 2010

sjuk


Redan igår kröp håglöshet och frusenhet över mig.

Under några dagar har jag tänkt över logistik och praktik i mitt liv. Lite för mycket av det mesta skulle man kanske kunna uttrycka det.

När jag så bestämmer mig för att plocka bort en del som faktiskt inte rimligtvis får plats och att acceptera att jag inte hinner och mäktar med allt jag vill göra inträffar detta att kroppen säger: Nu behöver du vila; du är sjuk!

Alltså blev jag tvungen att ställa in planerade aktiviteter idag....

Idag har jag legat i sängen, frusit, huttrat, vilat, sovit, blivit ompysslad, druckit massor av te och haft förmånen att i den mån jag orkat sitta och prata med sonen i köket.


Dagens mantra blir: Vi får alltid det vi behöver när vi behöver det....

2 kommentarer:

  1. Samma här...släpat mej hem från jobbet...fryser, snorar o tycker allmänt synd om mej själv..
    jag får det jag behöver, när jag behöver det...jag får det jag behöver, när jag behöver det...jag får det jag behöver, när jag behöver det....men måste det va just nu??
    (visst har vi det bra...det kunde ju varit något allvarligt)

    SvaraRadera
  2. Lill: Ja tanken att allting är relativt slår ju en onekligen....

    SvaraRadera