aktuellt

söndag 28 november 2010

advent

Idag är det några minusgrader, gråmulet, snö som "fyger" och isiga vindar från öster.
Första advent känns alltid speciell.
November är uthärdad.
December med ljus, värme, pyssel och gemenskap ligger framför oss.

Utrustad med mössa, HellyHansenvantar, tjocka strumpor, långkalsingar och bästa bryggarfracken pulsar jag ut i skogen. ( ja, det är faktiskt så mycket snö i min skog så jag inte ljuger om jag använder ordet pulsa)
Sekatören i fickan och pyssel i blick.
Återvänder till Furet med granris, lummer och blåbärskvistar.
I trädgården norpar jag lite blå-enskvistar.
Korgen på verandan har fräschats upp, kryddväxterna vid knuten har fått lite granrisskydd, diverse hinkar, bunkar och ljusstakar har piffats upp i köket.
Så sitter jag med kaffekoppen, beskådar nöjda småfåglar i trädgården.
Omgiven av kärlek.
Här är gudagott att vara.

Dagens mantra blir: Lita på kärleken

4 kommentarer:

  1. Jaa, jag litar på kärleken. Just nu, just idag! Kramar Lotta

    SvaraRadera
  2. åh, så härligt!jag kommer snart och plockar lite jag med, har inte hunnit pynta, men i veckan så...

    SvaraRadera
  3. Fint att ni har advents-stämning hos dig också ! Blir säkert jättesnyggt, allt det du pysslar ! Tycker själv att lummer är en väldigt vacker växt, mycket dekorativ både ute och inne :-)

    SvaraRadera
  4. November uthärdat. Bra sagt, och helt rätt. Nu vänder det.

    SvaraRadera