aktuellt

lördag 13 november 2010

Kafferepet

Kafferepet i Falkenberg blev en fantastisk upplevelse.
Tre kvinnor delade med sig av sina "gåvor" och bjöd frikostigt på kärlek och energi. Meditationer, visor och texter bildade en tråd som långsamt och målmedvetet vävdes ihop till en fantastiskt ljusbringande och glädjefylld upplevelse för oss som var där. Vi berördes och delade med oss av skratt och glädje.
Modiga kvinnor som stiger fram såna som de är med styrkor och svagheter inspirerar och fyller oss andra med mod som ger ytterligare ringar på vattnet.

I bilen på väg hem föddes en hel del idéer och för egen del insåg jag att det var alldeles för längesedan som jag skrattade så hjärtligt som jag gjorde i eftermiddags.
Vid den goda middagen ikväll med levande ljus och värme, enades mannen och jag om att vi tillsammans ska se till att skrattet och glädjen ska få plats lite oftare i vår vardag.
Så än en gång TACK till Bodil, Lotta och Susanne!
Jag hoppas på många fler kafferep tillsammans med er.

1 kommentar:

  1. Ja jag håller fullständigt med. Det var så proffsigt gjort också av dom och sen är jag imponerad av hur väl du kan uttrycka i ord vad vi var med om! Tack för tipset!
    Vanja

    SvaraRadera