aktuellt

måndag 15 november 2010

Dagen idag

Tapeterna i köksfarstun sitter äntligen på plats!
Idag har maken och jag bestämt att vi behöver byta ut golvmattan också.
Sagt och gjort, en tur in till Varberg. Hem med kataloger och så är det beslutat.
Hoppas att vi får lite hjälp att lägga in den. Framförallt behöver jag hjälp med tillskärningen.
Jag åkte också till en trävarufirma för att höra om det finns något material, skivor, som jag kan använda till staffli när jag har mina "Kravlöst målande" -grupper.
Jag vill ha det så enkelt som möjligt, och skivorna ska helst inte väga för mycket. jag tänker att jag ( och stafflierna) ska kunna vara flyttbar med mina kurser.
Den här förmiddagen gav ingen lösning på dilemmat, men skam den som ger sig.
Inte jag i varje fall!
Lilla mamma i Humlebo fick också ett besök. Hon behövde hjälp med ett ärende.

Temat (mantrat) för dagen har varit entusiasm och glädje.
Först tänkte jag att det inte skulle vara möjligt idag, men ju mer jag tänkte orden desto mer entusiasm och glädje smög sig in i mitt sinne.
Entusiasm över delprojekten i det stora " Gården Furet"-projektet,
glädje över min familj och "min plats på jorden",
Entusiasm över att vara kapabel till ganska mycket; Ibland lite som Lotta på Bråkmakargatan: Jag kan det mesta utom att åka slalom och vissla. ( Fast vissla kan jag faktiskt ibland och litegrand...)
Entusiasm och glädje och förväntan inför förestående utbildningshelg i Mönsterås.
Glädje över att jag får vara med om så mycket nya och lärorika upplevelser just nu.

1 kommentar: