aktuellt

söndag 14 november 2010

Gården Furet

Planerna för Gården Furet tar mer och mer form.
Vi hade igår besök av mannen som ska rita utbygget. Vi fick en hel del att fundera över.

Jag tapetserar nu köksfarstun ivrigt påhejad av maken.
Målningen med lackfärg och proffspensel ger resultat, men jag skulle önska att jag hade fler målargener i blodet!
Täääänk att måla dörr och lister utan ränder! Äntligen-hemmagänget hade säkert gråtit målartårar över resultatet jag åstadkommer.
Nåväl, jag slutar kritisera i samma sekund jag börjar. Good enough!
Nu har således tapetseringen inletts. för första gången i mitt liv tapetserar jag med tapeter som kräver mönsterpassning.
Orden kul, snyggt och tålamodskrävande skulle jag nog sammanfatta detta projekt med...
Vi börjar fundera över inredningen, gillar att blanda gammalt och nytt. IKEAS spegelskåp SKÄR lockar bl.a.


Idag ska jag låta följande citat följa med mig i tankarna:

Smärtan är oundviklig. Att plågas är frivilligt.
Kathleen Casey Theisen

1 kommentar:

  1. men mamma, huuuur många gånger har inte de på äntligen hemma målat? och hur mycket har du målat i dina dagar?...:P

    SvaraRadera