aktuellt

tisdag 1 mars 2011

skapargädje

med vårvindar kommer lusten att skapa, att hitta på, att finna nya vägar.

För min del handlar det bl.a om idéer till stickning, en lustkänsla så fort jag ser garn,
idéer till lappskapelser, framförallt av jeanstyg
nya skärmattan och kniven är en fröjd att använda!
Än så länge läggs lapparna bara på hög, men i fantasin blir de till fantastiska skapelser..


prova nya maträtter är en annan sysselsättning jag gärna ägnar mig åt just nu: LCHF-plättar blev gott och fett.


Har också tagit hem staffli och färger, börjat måla på en pannå, tänker att det inte gör nåt om det inte blir nåt, ska bara finnas där till lust och glädje...
Just nu är pannån BLÅ


Håller ändå på något underligt sätt fast vid mitt beslut om "impulsstopp"..
Inga stora projekt som blir omvälvande eller begränsande utan bara små glädjefyllda aktiviteter som fyller på.
"Impulsstopp" betyder att jag ska vara nöjd och tillfreds med det jag har och det jag gör just nu, att jag inte ska fatta några avgörande beslut eller planera för mycket för framtiden...



Jag njuter av den rikedom som finns i livet just nu och har tillit till det som är..



Dagens mantra: Här och nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar