aktuellt

lördag 12 mars 2011

sidosteg

Så lätt det är att hamna i nåt helt annat än det man tänkt!
Jag läser en mycket intressant kursbok men av nån konstig anledning är startsträckan innan jag kommer till att slå mig ner och koncentrera mig på läsandet väldigt lång vissa dagar...

Idag har jag varit på uppdrag fram tills för en timme sen. Maken och jag kom överens om att jag skulle ägna en timme åt läsning innan vi med gemensamma krafter ska ordna lite lördagsgott till kvällen.

Läser jag?
Nej
jag tittar in på facebook, sköter bankärenden, svarar på mail, ringer och bokar in tider för kunder, sätter in papper i firmapärmen...

i och för sig BEHÖVER jag och VILL jag göra detta också, men egentligen behöver och vill jag mest läsa om vår omedvetna intelligens
så;


Lev i ljus och kärlek och långsamt i nuet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar