aktuellt

torsdag 24 mars 2011

Alla erfarenheter hjälper oss i vår utveckling; både det goda och det som vi upplever som dåligt, både sorg och glädje. Allt ingår i färden.

När färden stannar upp för en sekund blir detta att leva i nuet ännu mera viktigt.

Jag var på utbildningshelg i Mönsterås, blev inbjuden till en fantastisk konsert med bl.a en tolkning av Vivaldis "de fyra årstiderna". Jag befann mig bland kära vänner som står nära mig på många sätt. Livet var härligt, jag njöt i fulla drag.

Så blev jag ( lite brutalt om jag ska vara ärlig) påmind om att kroppen inte längre är 25 år och att jag faktiskt inte bestämmer och styr över hur den mår hur mycket jag än försöker...

Så stannar en rädsla och oro kvar som jag idag tänker möta och bejaka. Nuet är inte bara att var nöjd och tillfreds....

Dagens mantra: jag är i ögonblicket och är beredd på nästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar