aktuellt

fredag 4 mars 2011

NU

Funderar just nu en del på hur jag är och hur jag har det...
Försöker att koncentrera mig på nuet, på det som är just nu.
Jag precis som många av er andra därute har levt i framtiden ( och gör ju fortfarande, fast jag ÖVAR mig på att...)

Ni vet så där aningslöst, man tänker
- när jag har diskat, DÅ ska jag ta en promenad..
-när jag har pluggat klart DEN HÄR kursen, DÅ ska jag göra nåt som bara är roligt,
-när jag har tränat färdigt för idag, DÅ ska jag vila mig.....
o.s.v

Jag övar mig på att koncentrera mig på det jag gör JUST NU,
njuta av det jag har,
vara alldeles nöjd och tillfreds med detta och INTE starta nya projekt som kräver en massa planering framåt... ( MYCKET SVÅRT! )

Domherrarna utanför fönstret som hoppar omkring i högen av solrosfrön under fågelbordet hjälper mig.
Stickningen om kvällarna hjälper mig.
Promenaden i skogen hjälper mig.
Yogan hjälper mig.
Den skrivna komihåglistan hjälper mig.
Brasan i spisen hjälper mig.

Good Enough!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar