aktuellt

lördag 28 maj 2011

Skator och annat

Hör hur skatorna tjattrar ute på kökstrappen.
De kivas om vem som ska ha förstatjing på kattmaten som blir över när katterna tröttnat på torrfoder och övergår till fågeljakt.
P-O smyger i forsythiabusken, trastar och ärlor hoppar retfullt några steg iväg så där lagom så katten inte hinner med.

Reflekterar över livet som skiftar skepnad alltemellanåt.
Roller som byts ut.
I min sfär är det just nu lugn, reflektion, sinnesro, medvetenhet, närvaro och nyfikenhet i en blandning som känns fin.
I detta nu är allt precis så som det ska vara.

För inte så längesen fanns jag i ett sammanhang med liv och rörelse, fart och fläkt, mycket och många av allt.

Ibland finner jag mig vara i den känslan; drar igång stora och små projekt, skyndar, ilar.
Landar för det mesta med fötterna ner, drar ett djupt andetag, tar ett steg tillbaks, fyller mig med kärlek.
Kärlek till det som var, kärlek till nu, kärlek till omgivningen, kärlek till mig.

Efter tuppslakten häromdagen har läget i hönsgården stabiliserats, Trädgården, människorna, djuren här på Gården Furet håller andan i stormvindar och regnskurar; inväntar värme och växt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar