aktuellt

måndag 9 maj 2011

Äntligen är det gott att sitta vid datorn i källaren!
Känns som om det var en evighet sen det gick att sitta här utan varma fårskinnstofflor, pläd runt knäna samt värmeelementet på full fart....

Idag är det sommarvärme; jag har hört göken, körsbärsträd och plommonträd står i sin vackraste skrud.
Jordhögen ute på gräsmattan minskar sakta men säkert, vedstapeln på vedbacken ökar sakta men säkert, under eftermiddagen har fina människor gett mig påfyllning i hjärta och kassa.
Jag tycker om att arbeta, att vara i farten, att göra olika saker, variera mig, inte fastna i stelnade profiler...
Det finns en baksida med detta.. Blir lätt alldeles för många projekt på en gång, karusellen snurrar fortare och fortare, jag blir till slut alldeles snurrig...
Då finns det bara en sak att göra: hoppa av karusellen, stanna upp och bara vara.

Yoga, meditation, läsning; just nu en del kurslitteratur som kräver långsamläsning och eftertanke, naturen förstås, eller bara sitta i en stol på verandan och se på när solen går ner ger mig balansen tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar