aktuellt

fredag 6 maj 2011

fredag i Furet

Jag gillar dagar som den här: variation, händelser, göromål, stillhet, utmaningar, insikter.

I morse var jag på röntgen för att ta bilder på min lunga. Lite nervös var jag allt, men det tog två minuter, två bilder sen var det klart. Svar på bilderna kommer via brev från läkaren. Tror inte att jag behöver vara orolig. Känns inte så.

På hemvägen prickade jag öppningsdags hos Kenneth på ICA i Hunnestad. Passade på att handla lite frysvaror och fina squash, avokados, sparris och auberginer. Dessutom fanns en förpackning svensk entrecote för halva priset eftersom bästföredatumet är idag.
Gott!

Hönsen fick traska med mig till gamla hundgården, där finns finfint grönt för höns. Under tiden klippte jag gräs med gräsklipparen maken inhandlat på fyndtorget för en billig peng. Den har uppsamlare! Alltså införskaffad enbart för hönsens skull, ja lite för min också, nu slipper jag kratta upp gräs till dem... Bara att klippa och tömma i hönsgården!

Därefter satte jag potatis och grävde lite i nya blomsterrabatten, jorden där är lite trög på att reda sig...

Så var det dags att lämna Furet och denna fredag blev det först jobb i staden, sen jobb i samhälle utanför staden.

Avslutade så på Getterön med uppstart av del två i anhörigprogrammet som jag fått förmånen att delta i.

När jag återvände till Furet fick jag chans att öva på en del av det som jag lärt mig...
Att välja glädje, välja om jag blir irriterad eller inte över sånt jag inte kan påverka..
Det lass med matjord som jag beställt för att fylla i ojämnheter i gräsmattan med och som skulle levereras under eftermiddagen när jag inte var hemma tippades på rätt plats, men med resultat att stora djupa hjulspår gjordes i gräsmattan...

Nu ska jag inta horisontalläge med en bok om själavård en stund, sen är det dags att sova, imorgon är en annan dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar