aktuellt

torsdag 2 juni 2011

sommarmånad

Äntligen juni! Ljuvliga sommarmånad!
Värmen ligger i startgroparna, grönsaker och blommor och jag längtar, mycket.

Om en dryg vecka ska fina svägerskan och jag åka till Motala och cykla tjejvättern; tio mil i det vackra östgötska junilandskapet, tillsammans med flera tusen andra damer i varierande ålder. Ni som inte varit där: jag lovar att det är en helt fantastisk upplevelse!
Här en bild från förra årets start:

Skickar en önskan till den som bestämmer över vädret om sol och värme över Omberg med omnejd 11 juni.

För övrigt denna junidag läser jag kloka ord om hur rädsla kan förminska oss, krympa oss, hämma oss. Ju mera rädsla jag släpper in i mitt liv, ju räddare blir jag.
Att stå kvar, möta det jag är mest rädd för kräver mod. Mod får jag genom att tillåta mig att vara precis så rädd som jag är.
Genom att se på mig själv med kärlek och acceptans gör jag mig modig och stark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar