aktuellt

onsdag 31 mars 2010

kreativitet

Jag har köpt ett staffli och lite färger!
Jag som varit fullständigt skräckslagen över de bildlektioner jag varit utsatt för...
När jag gick på lärarhögskolan lyckades jag trixa mig igenom med betyget G, men fråga mig inte hur! Det borde absolut inte varit så!
På gymnasiet lyckades jag till slut klara betyget två, som då betydde att man varit på lektionerna och gjort så gott man kunnat.
Jag vet nu att jag inte är ensam om att stanna i utveckling vid ca femton års ålder när det gäller bildskapande.
Ska bli oerhört spännande att se om jag vågar mig på en kurs så småningom.
Just nu är jag så nöjd med att bara kladda precis som det faller sig, prova med färger och penslar precis som det blir. Alltså inga som helst krav på resultat eller att någon annan än käre maken och jag själv ska betitta bilderna...

Jag vet ju också att eget bildskapande skapar en process där det omedvetna blir mer medvetet. Att utnyttja dolda delar av mitt själv känns just nu som en spännande utmaning..
Jag vill lyfta fram min kreativa sida och utveckla den.

Ringar på vattnet blir större och större
ger vattnet liv och speglar
glitter och ljus som förespeglar
växer och vidgar vyer
ger hopp i universum

1 kommentar:

  1. Åh, så roligt ! Njut av känslan av mod, glädje och gränsöverskridande !

    SvaraRadera