aktuellt

måndag 12 mars 2012

tova och karda...

Igår kväll kunde jag inte hålla mig längre. Hade ju sett och läst på nätet om tovning av ull...
Jag har rent allmänt lite svårt att vänta med att prova; vill testa, prova, försöka, helst så fort som möjligt...
Resultatet blir ju ofta därefter. Även så med tovning av ull.
Maken log lite, hov upp sin stämma och sade: "Nu vet jag hur de gör när de ska ha spindelväv till filmatiseringar!"
Jag tänker INTE lägga ut foto på detta!


Men kardning av ullen börjar gå riktigt bra!
Spinnandet är väl fortfarande lite sisådär, men jag övar och övar och satsar nu på att spinna tre rullar som jag sen ska tvinna ihop till tretrådigt garn.

Solen lyser över världen, värmen anas, trädgården väntar på vårstädning, massor av ved på att klyvas.
Jag njuter av allt detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar