aktuellt

torsdag 25 februari 2010

Kung Bore

Idag har jag sett de mest fantastiska konstverk!
På tredje våningen, Asia spa;
utanför stora fönster mot havet hängde istappar som var så vackra så det nästan gjorde ont i hjärtat!
Säkert två meter långa och byggda ovanpå varandra så det blev finurligt konstruerade skruvade skulpturer.
Snön föll i stora flingor och taken var täckta med nästan metertjockt snötäcke.
Innanför fönstrena, i värmen, insvept i en varm filt, masserad med varm olja i en timme, i tystnaden, satt jag och njööööt!
Läste sen i "Kvinnor som slår följe med vargar" om hur animus ibland måste vila och återhämta sig för att hjälpa min anima med kreativa handlingar....
Idag har han vilat så jag känner hur kreativiteten bara bubblar i kroppen just nu!

2 kommentarer:

  1. Kan se den fantastiska synen framför mig, du beskriver den så levande ! Tack !

    SvaraRadera
  2. Naturen har en förmåga att kunna skapa de mest otroliga och fantastiska mästerverk!

    SvaraRadera