aktuellt

torsdag 18 februari 2010

Drömmar....


Jag har under en längre period inte kommit ihåg vad jag drömmer på nätterna. Men den senaste veckan har jag börjat minnas fragment av mina drömmar.
Häromnatten hade jag en hel samling av porslinsfigurer, små, smala, iskalla, med målat huvud fast inget ansikte...
Jag upptäckte att de trots allt var värdefulla och jag ställde upp dem i grupper runt om i mitt hem. Tre eller fyra tillsammans. Jag observerade varenda liten detalj i deras smäckra, fantastiskt vackra utförande.
Jag kom att tänka på den kinesiska lerarmén.
Jag gick omkring i mitt hem och tittade på grupperna jag ställt upp och funderade över hur jag kunde missat att de var så vackra, de hade legat nerpackade förut.

En annan dröm handlade om hur jag och några arbetskamrater funderade över hur Jantelagen har styrt våra liv och vår uppfattning om oss själva. ("Du ska inte tro att du är något")
Vi kom överens om att vi allihop skulle bekämpa lagen och säga till oss själva och varandra att vi är värda massor och att vi är vackra och kompetenta och dugliga och helt enkelt fantastiska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar