aktuellt

söndag 24 juli 2011

marknadsfynd

Nu är syprojektet i hamn för denna gång!
Planerar nu för omflyttning rumsligt av sy-,pyssel-,stickovirkverksamheter i Furet. Kanske ett av rummen i källaren? När där blir röjt....

På Långås Marknad igår med yngsta dottern och maken. Vi navigerade mellan regnskurarna, träffade moster Ella som satt med Rödakorsettombolan i år. Någon broder och kusin sågs också i vimlet...
dessutom fyndade jag bla:
Tio kr styck! Idag lyssnar jag till ljuvliga Karins skönsång, gamla fina visor och så till Py Bäckmans trolska, kraftfulla, bevingade texter och musik...

Efter marknaden svängde vi in till Huvhults gård där ena av mina anfäder tog anställning och träffade en kvinna som han äktade. Han blev sedermera känd som "StarkeJohan " på Hässlåholms gård. En hästkarl utan dess like, min farfarsfar.
På Huvhults gård härskar nu tystnad och stillhet utom när självplockning av jordgubbar eller secondhandförsäljning pågår.
Jag förälskade mig i denna taklampa från femtiotalet. Igår tog jag med maken och påminde honom om att jag klippt ALLT gräs ÖVERALLT häromdagen....

Idag tänker jag kärleksfulla tankar, medkänsla och värme till alla sörjande människor i Norge....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar