aktuellt

onsdag 7 april 2010

Vänner

Igår träffade jag två av mina käraste vänner.
Vi lunchade tillsammans på det utmärkta fiket Madali i Varberg.
Vi talade om sånt som vänner talar om.
Vi talade om samhällsfrågor, om privata dilemman , om jobbrelaterade ting....
När jag kom hem tänkte jag att jag är så tacksam att ha fått träffa nya vänner.
Under en period av mitt liv fanns det inga vänner på nära håll, jag hade långt, geografiskt sett, till mina vänner och ibland gick det lång tid mellan telefonsamtal eller träffar...

Vi som har levt en stund här på jorden behöver varandra för att ge varandra en känsla av hopp och för att kunna fatta mod att använda de styrkor vi besitter. Vi ska också bjuda in de unga och förmedla den kraft, nyfikenhet och hoppfullhet som vi äger tillsammans.
Alla dessa unga som idag inte ser sin skönhet och sitt uppdrag i livet...

3 kommentarer:

  1. Kloka tankar, kära syster !
    När vi var unga skulle vi ha behövt möta fler såna starka , visa kvinnor, som vi blivit nu ;-) Så låt oss slösa med att dela med oss !!

    SvaraRadera
  2. Ja, det håller jag med om!

    SvaraRadera