aktuellt

söndag 11 april 2010

Magi

Somliga dagar känns magiska.
Igår var det en sådan dag.
En god vän bjöd mig på fikastund på Konditori Regnbågen i Halmstad.
Jag körde motorvägen ner och solen var så solig och löftesrik som den bara kan vara en lördag i april.
Jag kopplade in min inre GPS och hittade parkeringsplats som låg bara ett kvarter från kondiset...
Parkeringsavgiften blev bara några kronor för att det var lördag.
Jag hittade alltså kondiset alldeles i närheten.
Insåg att det inte var särskilt långt till Stora Torg och promenerade dit eftersom jag var i god tid.
Såg Statyn Europa och Tjuren som är en av mina favoriter.
Strosade runt bland torgstånden och hann sticka in näsan på Indiska och bara känna doften och se de vackra sakerna och plaggen.
Gick tillbaks och hittade en ledig bänk i solen, där jag inväntade min goda vän.
När hon kom enades vi om att gå till ett annat fik, där det fanns uteservering inne på gården. Härlig miljö och en fantastisk personal som lätt fixade en LCHF-lunch till mig som hette duga!
Men det allra mest magiska blev stunden med vännen där många små groddar eller till och med embryon till framtidsprojekt kom till. Vi fick och gav energi, kraft, glädje, och hopp i ett flöde som var helt fantastiskt!
Jag njuter även idag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar