aktuellt

tisdag 15 maj 2012

Trädgården och färdigställande av uteplatsen fyller mina dagar så fort det inte är överfallsväder ute.
I köket experimenterar jag med olika kryddiga rabarbermarmelader.
Ingefära, kryddpeppar och kryddnejlika ger  fantastisk smak på de sura rabarberna!

Hönsen får fortfarande husera i sin gård; häromdagen svävade två hökar på hög höjd ovanför Furet. Jag ger dem alla grästorvor jag gräver upp vid uteplatsen. Planerar en syrenhäck vid ena sidan.
Flera höns visar ruvvillighet. Maken och jag försöker ordna till reden så att kycklingarna ( om det blir några) inte ska falla ur när de kläcks.













I trädgårdslandet har jag satt potatis, lök och lite annat som tål lite kyla. Denna vår har varit osedvanligt kylig och blåsig. Häromdagen föll ytterligare ett träd nere vid skogskanten. Det låg över telefontråden. Tur att maken är skicklig på motorsågen!
Vedklyven krånglar, så veden blir sen i år.
Det stora päronträdet på gården håller på att gå i blom nu. Undrar hur det blir med frukt och bär i år. Kylan gör ju att bin och humlor inte är särskilt aktiva...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar