aktuellt

tisdag 31 januari 2012

sist ut...

Sista dagarna i januari, första månaden på nya året...
En insikt landade i mig häromdagen: År 2056 fyller jag hundra år!
Kände mig upplyftad av tanken att jag kanske får vara med ända fram tills dess och kanske lite längre...

Den vetgirighet, upptäckarlusta och utvecklingsglädje (kan läsas fantasi)som bor i mig fick näring av tanken.

Hur kommer min omvärld att se ut?
Har sossarna fått ordning på sin politik?
Tjatar moderaterna fortfarande om arbetslinjen?
Mår våra barn och ungdomar bättre?
Kan vi som är gamla då ge av vår klokskap och erfarenhet så att fler känner meningsfullhet, sammanhang och glädje?
Vågar jag ta klivet ut genom fönstret när jag fått nog?

Frågelistan kan bli alldeles oändlig, kanske vill du fylla på?
Vilket år fyller du 100?

dagens mantra blir:Jag är en del av alltet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar