aktuellt

tisdag 29 november 2011

kurera mera

I mina öron ringer det, huvet är som en blyboll. Så har det varit från och till ett tag. Jag stickar och lyssnar på ljudböcker...
Novembermörkret tär ofta hårt på både hälsa och humör för min del.
Stickning är en lisa för själen, yogaövningar för kroppen och när sen en alldeles nylånad, nyutgiven ljudbok snurrar och ny soffa väntar om hörnet blir anden något upplyftad!

Så blev jag så nöjd med sjalen som lilla mamma ska få i julklapp. Stickad på enklaste vis i finaste ekologiska ullgarnet Lappland. Nästan fyra hekto har jag gjort av med; tung och varm och gohällig.

3 kommentarer:

  1. åh. vilken vacker! jag önskar mig också en sjal. ;)

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga färger Gunilla. Jättevackert.
    Skickar en riktigt stor krya på dig hälsning

    SvaraRadera